Experiențele asociației noastre în calitate de persoană juridică sunt probabil asemănătoare cu ale multor societăți comerciale.
Prin ianuarie a.c. ASUM s-a adresat la Centrul multifuncțional Edineț pentru obținerea unui extras, serviciu care din păcate nu poate fi efectuat online, așa cum este în cazul societăților comerciale, lucru confirmat și de Agenția Servicii Publice. Într-o eră în care în lume majoritatea serviciilor publice sunt la un click distanță, la noi dacă și facem ceva, o facem pe jumătate… funcțional. Nu înțelegem cum s-a admis dezvoltarea acestui serviciu doar pentru un tip de persoane juridice și nu pentru toate, fără a fi discriminate.
Partea cea mai enervantă din experiență a fost cu plimbatul pentru plata serviciilor.
După ce am stat la Centru la o coadă preț de vreo 45-50 minute, în sală fiind oameni din toate colțurile raionului Edineț, când să achităm pentru serviciu suntem expediați tocmai la Victoria Bank, timp în care persoanele fizice achitau la ghișeul din incinta Centrului și își rezolvau problema. Doar că, în cazul persoanelor juridice așa ceva este imposibil! Și nu știm de ce! Tocmai de aceea ne-am adresat ulterior către Agenția de Servicii Publice pentru a primi lămuriri – de ce trebuie să fim expediați pentru plata diferitor servicii publice la banca X sau Y? Pentru un extras suntem obligați să plătim la banca X. Pentru un anunț în Monitorul Oficial la banca Y. De ce nu putem achita pe loc, așa cum se întâmplă și în cazul persoanelor fizice?! Dacă mai dădeam și anunț în Monitor sigur pierdeam toată ziua doar la Centru!
Afară iarnă în toată firea, cu -10°C, iar cozile kilometrice la bănci știți și voi cum sunt. Mulțimea de oameni de la prima sucursală a băncii ne arată că nu vom izbuti prea curând acolo. Următoarea sucursală prezenta șanse mai optimiste – doar 3 persoane la rând. Totuși am stat alte 45 minute, în frig și ger. Ajunși în sfârșit înăuntru constatăm că unghiile false creează mari probleme de tastare unor angajate. Ehhh! În fine, bucuroși că am trecut de greul cel mare, cu o durată de 2 ore, ajungem din nou la Centrul multifuncțional cu dovada plății și… altă coadă de așteptare! Minunat! Colac peste pupăză mai rămân și 10 minute până la pauza de masă! Să fi fost ziua noastră ghinionistă sau întregul mod de organizare al Centrului multifuncțional Edineț este prost administrat?
Dacă anul trecut Agenția de Servicii Publice împreună cu Agenția de Guvernare Electronică ne-au făcut promisiuni scrise pentru punerea în practică a unor funcționalități noi propuse și altele care după lege nu sunt respectate, toate destinate publicului larg și pe care le așteptăm realizate în termenul apropiat preconizat, problema serviciilor pentru persoanele juridice de la Centrul multifuncțional Edineț a rămas ”în aer”.
Așadar dragă ASP, ASUM a așteptat de s-a plictisit.
Sperăm ca mesajul nostru să ajungă până la urechile cele mai fine!